LŽA konference 13.12.2013. “Mediju saturs – bagātība vai lēts produkts?”

                              

     

 

 

 

Mediju saturs – bagātība vai lēts produkts?

 

 

Cīņa par izdzīvošanu – tā ir ikviena Latvijas medija ikdiena laikā, kad vēl joprojām nozare izjūt ekonomiskās krīzes sekas un jauno tehnoloģiju ietekmi uz auditorijas mediju lietošanas paradumiem. Lai ne tikai izdzīvotu, bet arī dzīvotu, mediji meklē jaunus biznesa modeļus, bieži izšķiroties par galējo soli – sava satura pārdošanu. Tas notiek gan slēpti, gan atklāti, taču jebkurā gadījumā šāda prakse kropļo ne tikai mediju tirgu, bet liek sprunguļus arī pārējo industrijas spēlētāju – sabiedrisko attiecību un reklāmas uzņēmumu – riteņos, nemaz nerunājot par to, ka tiek zaudēts pats svarīgākais – auditorijas uzticība medijiem.

 

Tematu par mediju satura tirgošanu Latvijas Žurnālistu asociācija (LŽA) ir izvēlējusies par galveno savā nu jau par tradīciju kļuvušajā ikgadējā konferencē. Tajā minēto jautājumu iecerēts skatīt plašākā kontekstā, pievēršoties arī akūtai problēmai reģionos, kur par vietējo mediju sīvu konkurentu kļuvuši pašvaldību informatīvie izdevumi. Meklējot risinājumus, kā sakārtot mediju tirgu, konferencē iecerēts apspriest arī mediju politikas veidošanu un regulāciju Latvijā.

 

 

LŽA konference „Mediju saturs – bagātība vai lēts produkts?” notiks šā gada 13. decembrī plkst. 10.00-15.00 Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātē, 210. auditorijā, Lomonosova ielā 1A.

 

 

Konference tiek organizēta sadarbībā ar Sorosa fondu-Latvija un Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultāti.

 

To būs iespējams vērot arī tiešraidē interneta vietnēs ir.lv, lsm.lv un lu.lv otrajā kanālā, delfi.lv un politika.lv.

 

 

 

 

 

Savu dalību konferencē var pieteikt e-pastā ditaaraja@gmail.com.

 

 

 

 

Konferences programma

 

 

9.30-10.00 – pasākuma dalībnieku reģistrācija.

 

10.00-10.05 – Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) priekšsēdētājas Andas Rožukalnes ievadvārdi.

 

 

Paneļdiskusijas

 

10.05-11.30

Pārdotais saturs un tā ietekme uz mediju tirgu

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Evija Ansonska, Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijas prezidente

Jānis Siksnis, Latvijas Radio valdes loceklis

Nellija Ločmele, izdevniecības Cits medijs galvenā redaktore

Aija Simsone, izdevniecības Rīgas Viļņi valdes priekšsēdētāja

Skaidrīte Lasmane, LU profesore

Rita Ruduša,LTV informatīvi dokumentālo, ziņu un sporta raidījumu satura redaktore

 

 

Diskusiju vada žurnālists Aidis Tomsons

 

 

11.35-13.00

Reģionālo mediju attīstība

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

Edgars Kupčs, laikraksta Zemgales Ziņas redaktora vietnieks

Liene Kristapsone, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību pārraudzības departamenta vadītāja

Ivars Zviedris, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes loceklis

Anda Rožukalne, Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas katedras vadītāja, LŽA priekšsēdētāja

Aleksandra Gluhiha, RD jaunā izdevuma satura koordinatore

 

 

Diskusiju vada žurnālists Arnis Krauze

 

 

13.00-13.30

Kafijas pauze

 

 

 

13.30-14.55

Mediju politikas veidošana un regulācija Latvijā

 

Sergejs Kruks, RSU profesors

Ivars Zariņš, Latvijas Preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētājs

Gunta Līdaka, Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore

Ainārs Dimants, Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes priekšsēdētājs

Ināra Mūrniece, Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāja

 

 

Diskusiju vada žurnāliste Anita Brauna

 

 

14.55-15.00

Noslēgums

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *