Latvijas Žurnālistu asociācija 23. novembrī aicina uz konferenci “Latvijas mediji: izaicinājumi un attīstības stratēģijas pārmaiņu laikā”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Latvijas mediju nākotne – izaicinājumi un attīstības iespējas

 

 

Mediji visā pasaulē piedzīvo pārmaiņas, ko izraisījusi gan globālā ekonomiskā krīze, gan tehnoloģu progress, gan ar to saistītās izmaiņas mediju lietošanas paradumos. Mediju tirgus tektoniskās svārstības izjūt arī Latvijas mediji, kuriem īpaši skarbi izdzīvošanas apstākļi ir bijuši tieši pēdējos gados. Tomēr izdzīvošanas skola arī rosinājusi medijus domāt radoši un meklēt jaunas iespējas, kā nezaudēt auditoriju un vienlaikus pildīt arī savu misiju. Mediju finansiālā stabilitāte ir cieši saistīta ar saturu. Taču – vai pārmaiņu laikā šie abi medijiem tik nozīmīgie vaļi, uz kuriem balstīties, atrodas līdzsvarā vai tomēr viens no tiem gūst virsroku? Un kā tas ietekmē mediju attīstību?

 

Meklējot atbildes uz minētajiem jautājumiem, Latvijas Žurnālistu asociācija rīko konferenci „Latvijas mediji: izaicinājumi un attīstības stratēģijas pārmaiņu laikā”. Konference notiks šā gada 23. novembrī Rīgas Ekonomikas augstskolā/Stockholm School of Economics in Riga, Strēlnieku ielā 4a, Valenberga auditorijā. 

  

Pasākumā paneļdiskusijās mediju vadītāji aicināti dalīties pieredzē, kā viņu vadītie mediji pārvar tirgus un laikmeta mestos izaicinājumus, uz kāda pamata būvē savu nākotni un kādu to saredz gan savā konkrētajā segmentā, gan Latvijas medijiem kopumā.

 

Konferenci būs iespējams vērot arī tiešraidē interneta vietnēs leta.lv, ir.lv un ltv.lv.

  

Lūdzu iepriekš savu dalību konferencē apstiprināt Ditai Arājai (ditaaraja@gmail.com vai 29478244).

 

 Konferences programma

 

9.00-9.30 – pasākuma dalībnieku reģistrācija.

 

9.30-9.35 – Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) priekšsēdētājas Ingas Spriņģes ievadvārdi.

 

 

Paneļdiskusijas

 

9.35.-10.30  

Dienas laikraksti

Savulaik, kad vēl tie labie gadi bija, avīzes ietekmes ziņā bija viens no galvenajiem spēlētājiem un dienaskārtības noteicējiem mediju tirgū. Tagad auditorijas sarukušas un zaudējumi ietekmē gan redakcijas darbu, gan laikrakstu saturu. Avīzes meklē jaunas iespējas internetā, bet vai ir cerības, ka tās saglabās arī tradicionālo drukas formātu?  

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Guntis Bojārs, izdevniecības Diena galvenais redaktors

Linda Rasa, Latvijas Avīzes galvenā redaktore

Anita Daukšte, Neatkarīgās Rīta Avīzes galvenā redaktore

Indra Lazdiņa, Dienas biznesa galvenā redaktore

Ksenija Zagorovska, Čas pārstāve

 

Diskusiju vada žurnālists Kārlis Streips

 

 

10.35-11.30

Elektroniskie mediji

Ir sākta diskusija par Latvijas sabiedrisko mediju nākotni. Neatkarīgi no tā, vai saglabāsies divi līdzšinējie vai tiks veidots jauns sabiedriskais medijs, turpmākajos gados tiem paredzama sacensība par auditoriju ar sīviem konkurentiem – MTG grupu, kas arvien plašāk nostiprinās elektronisko mediju segmentā, gan arī ar Pirmo Baltijas kanālu, kas jau izcīnījis savu auditorijas daļu. Kā elektroniskie mediji sadalīs tirgus nišu un ko no tā iegūs skatītāji?

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Dzintris Kolāts, Latvijas Televīzijas Ziņu dienesta vadītājs

Jānis Siksnis, Latvijas Radio valdes loceklis

Kaspars Ozoliņš, MTG vadītājs Baltijas valstīs

Gints Grūbe, Nacionālās Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pārstāvis

 

Diskusiju vada žurnālists Pauls Raudseps

 

11.35-12.30

Žurnāli

Jau pirms vairākiem gadiem krāsainie dzīvesstila žurnāli sāka savu uzvaras gājienu drukāto mediju segmentā. Bet vai tas tā būs mūžīgi? Kā mainās auditorijas pieprasījums un kādas inovācijas nepieciešamas, lai žurnāli varētu izdzīvot blīvajā produktu piedāvājumā?

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Inga Gorbunova, izdevniecības Dienas Žurnāli galvenā redaktore un direktore

Aivars Rudzinskis, izdevniecības Lilita direktors

Ivars Zariņš, izdevniecības Santa direktors

Ainis Saulītis, Izdevniecības Rīgas Viļņi galvenais redaktors

 

Diskusiju vada žurnāliste Madara Fridrihsone

 

 

12.30-13.30

Pusdienu pārtraukums

 

 

13.30-14.25

Reģionālie mediji

Finansiālās problēmas smagi skārušas nacionālos medijus, bet kas notiek reģionos? Cik redakcionāli un politiski neatkarīgi ir reģionālie mediji un vēl īpaši – pašvaldību vēlēšanu priekšvakarā?

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Anita Rozentāle, Bauskas Dzīves galvenā redaktore

Māra Nizinska, Rēzeknes Vēstu galvenā redaktore

Ieva Benefelde, TV Skrunda producente, režisore un žurnāliste

Ingemārs Vekteris, Vidzemes TV valdes priekšsēdētājs un Latvijas Reģionu televīzijas Re:TV dibinātājs

 

Diskusiju vada žurnālists Arnis Krauze

 

 

14.30-15.25

Interneta mediji un ziņu aģentūras

Interneta mediji jau izmanto tehnoloģiju laikmeta sniegtās iespējas un auditorijas paradumu maiņu, lai nostiprinātos savā segmentā un attīstoties ieņemtu vēl lielāku tirgus daļu. Vai par to konkurentiem pamazām neizvērsīsies drukāto mediju interneta lapas? Kā „elektroniskajā” tirgū savu vietu nākotnē redz ziņu aģentūras, uz kuru satura galvenokārt balstās interneta un pārējie ziņu mediji?

 

 

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Ingus Bērziņš, portāla Delfi galvenais redaktors

Zita Lunde, portāla Tvnet galvenā redaktore

Mārtiņš Barkāns, ziņu aģentūras LETA valdes priekšsēdētājs

Sigita Kirilka, aģentūras BNS valdes priekšsēdētāja

 

Diskusiju vada žurnāliste Marta Rībele

 

 

15.30-16.25

Sava ceļa meklētāji

Meklējot jaunas iespējas mediju tirgū, pēdējos gados ir parādījušies jauni produkti. Ar kādiem izaicinājumiem tiem ir jāsaskaras un kādas ir to nākotnes izredzes?

 

Paneļdiskusijas dalībnieki:

 

Nellija Ločmele, izdevniecības Cits medijs galvenā redaktore

Inga Spriņģe, Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra Re:Baltica direktore

Arta Ģiga, producentu grupas RedDotMedia redaktore un režisore

Linda Saulīte, Latvijā pirmās digitālās izdevniecības radītāja un vadītāja

 

Diskusiju vada žurnālists Aidis Tomsons

 

 

Noslēgums.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *